Superfajny weekend w Londynie. Miasto oczami dziecka

13 kwietnia 2014 w Europa, Podróże Marzeń, Z dzieckiem

W tym roku urodzinowym prezentem dla naszego smyka była wycieczka do Londynu. Od dawna jesteśmy absolutnie zakochani w tym mieście, często je odwiedzamy i czujemy się tam jak w domu. Bardzo zależało mi na tym, żeby pokazać Maksowi taki właśnie nasz Londyn, ale w sposób atrakcyjny dla niego. Długi marcowy weekend, który tam spędziliśmy był fantastyczny. A oto co spośród ogromu atrakcji londyńskich wybraliśmy dla naszego syna.

Weekend w Londynie, Dzień 1 – Muzeum Techniki czyli guziczki, przyciski i wybuchy. Zabawa i nauka.

Jak bardzo żałuję, że nie zabrano mnie do takiego miejsca kiedy zaczynałam lekcje fizyki. Jak można wszystkiego dotknąć, przesunąć, nacisnąć itd to nagle staje się łatwiejsze do wyobrażenia i zrozumienia wielu zjawisk. Skomplikowane na pozór prawa fizyki przestają być abstrakcją i suchym wzorem zapisanym na tablicy. Cieszę się ogromnie, że mój syn ma taką możliwość a ja przy okazji razem z nim mogę sobie poprzyciskać :)

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem  - dotykanie, przelewanie, naciskanie

Science Museum – dotykanie, przelewanie, naciskanie

Spędziliśmy w muzeum całą sobotę aż do zamknięcia. Ciągle pojawiało się coś co koniecznie chłopaki chcieli podotykać, podoświadczać i zbadać. Dodatkowo wybraliśmy się na 3 show. Na jednym pani przy pomocy bardzo prostych przykładów i kilku wybuchów, tłumaczyła nam prawa newtona i funkcjonowanie rakiety. Masę rzeczy sama się dowiedziałam z tego pokazu.

Potem była jeszcze arcyciekawa prelekcja rosyjskiej astronautki. Opowiadała o swoich wspomnieniach z wyprawy w kosmos i o tym, jak to jest być kobietą astronautką pośród praktycznie samych facetów. Zarówno jej historia jak i ona sama była fascynująca. Nie mogłam oderwać od niej oczu.

I na sam koniec zafundowaliśmy sobie Bubble show, czyli totalne szaleństwo z bąbelkami. Nie uwierzyłabym że można takie cuda robić z mydlanych baniek, gdybym nie zobaczyła na własne oczy. Dzieciaki były zachwycone.

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Bąbelkowe cuda

Bąbelkowe cuda

Wszystko co udało nam się zobaczyć i doświadczyć tego dnia to i tak jest niewielka część oferty tego rewelacyjnego muzeum. Do takiego miejsca można wracać wielokrotnie i nigdy się nim nie znudzić. Polecamy!

Chcesz zarezerwować swoją podróż tanio oraz pewnie? Sprawdź unikatową sekcję „ Narzędzia podróżnika ” i użyj sprawdzonych oraz rekomendowanych przez nas narzędzi.

Weekend w Londynie, Dzień 2 – parki, spacery i zwiedzanie miasta

Nie możny być w Londynie i nie przespacerować się przynajmniej po jednym z fantastycznych parków jakimi może się poszczycić się to miasto. Wiadomo, że jest ogromny Hyde Park, ale to dopiero początek. Mój ulubiony to St. James Park – nieduży ale pełen kwiatów i rabatek. Jest jeszcze przecież Green Park, Regent’s Park, Primrose Hill Park i wiele innych. Wystarczą wygodne buty, piknik, piłka i brak deszczu a można świetnie spędzić dzień w jednym z nich.

W niedziele rano obudziły nas promienie słoneczne wpadające przez wielkie okna. Nie wahaliśmy się ani chwili w trakcie ustalania planu dnia. Dziś idziemy do parku. Tego niespotykanie słonecznego jak na Londyn dnia udało nam się:

Zabrać chłopaków na super fajny plac zabaw w Hyde Parku.

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem W Hyde Parku na placu zabaw

W Hyde Parku na placu zabaw

Poszaleć na trawie.

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem DSC_3953

Relaks w Hyde Parku

Popodglądać rozebrane prawie do golasa angielskie dzieci, zażywających kąpieli w fontannie (sic!).

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Marcowe kąpiele w fontannie

Marcowe kąpiele w fontannie

Próbowaliśmy zajrzeć przez okna Backingham Palace i podejrzeć królową oraz rozśmieszyć jej żołnierzy (nie udało się, ani jedno ani drugie).

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Rozśmieszyć tego gościa? Niemożliwe!

Rozśmieszyć tego gościa? Niemożliwe!

Przejechać się piętrowym autobusem(siedząc na górze oczywiście).

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Na pięterku

Na pięterku

Sfotografować się z Big Benem i Tower Bridge.

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Klasyczna fotka z Londynu

Klasyczna fotka z Londynu

Dzień zakończyliśmy na pysznej pizzy w uroczym zakątku Londynu – St Kathrines Dock, niedaleko Tower Brigde.

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Ukryty zakątek Londynu

Ukryty zakątek Londynu

Weekend w Londynie, Dzień 3 – Natural History Museum czyli trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów i kości dinozaura

Nasz super weekend w Londynie powoli dobiegał końca. Ostatni dzień postanowiliśmy spędzić w Muzeum poświęconym roślinom, zwierzętom i naturze. Jest to kolejne miejsce z którego nie chce się w ogóle wychodzić. Zdążyliśmy zwiedzić wystawę dotyczącą wybuchom wulkanów (ulubiony temat Maksa).

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Jak wybuchają wulkany

Jak wybuchają wulkany

Przeżyć trzęsienie ziemi w japońskim supermarkecie.

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Trzęsienie w supermarkecie

Trzęsienie w Japonii

I przyjrzeć się z bliska szkieletom dinozaurów.

weekend w londynie, londyn, london, Science Museum, z dzieckiem, natural history museum, hyde park, big ben, tower bridge, zwiedzanie londynu, londyn z dzieckiem Wielki szkielet

Wielki szkielet

Maksowi znów bardzo podobało się że prawie wszystkiego można było dotykać, projektować własne trzęsienia ziemi i symulować wybuchy wulkanów. Wspólnie analizowaliśmy historię dinozaurów i przyczyny ich wyginięcia (Maks kilkakrotnie się upewniał, że już ich nie ma po tym jak zobaczył wściekłego tyranozaura).

I to był koniec naszej wycieczki. Kolejny przystanek – lotnisko i powrót do domu.

Profil tego wyjazdu był zupełnie inny niż gdy jeździmy do Londynu sami, ale wróciliśmy wszyscy zadowoleni, mądrzejsi :) i z wielką chęcią powtórzenia tego doświadczenia.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Londyn tani nie jest, to wiedzą wszyscy. Na szczęście wiele wyżej wymienionych atrakcji (hmm właściwie to wszystkie) są darmowe. Wystarczy więc zaopatrzyć się w całodniowy bilet na metro i autobusy (Oyster Card), spakować piknik do plecaka i w drogę.

Science Museum – http://www.sciencemuseum.org.uk/ warto sprawdzić sobie plan pokazów na dany dzień i zaplanować pobyt, żeby nie przegapić wybranych atrakcji, w soboty i niedziele jest dosyć tłoczno. Jeśli możesz, zaplanuj sobie zwiedzanie w dzień roboczy.

Natural History Museum – http://www.nhm.ac.uk/ najlepiej jest wejść przez boczne wejście (obok wejścia do Science Museum) i uniknąć czekania w kolejce.

Do obydwu miejsc wstęp jest darmowy. Niektóre pokazy i wystawy mogą być płatne.

My lecieliśmy z Ryanair – najlepiej zaplanować sobie wyjazd wcześniej i sprawdzić wszystkie lotniska w okolicy, wtedy będzie taniej.

Noclegi poszukajcie na Booking.com, hostelworld.com, hostelbookers.com,

Z naszej strony wielkie podziękowania dla Ećki i jej rodzinki za wspólnie spędzony weekend i wspaniałą gościnę.

P.S. Jeśli Ci się podoba jak i o czym piszemy, polub nas na FACEBOOKU. Dzięki!