Smaki Barcelony - restauracja Casa Alfonso

Smaki Barcelony – restauracja Casa Alfonso

9 listopada 2014 w Barcelona

Zapraszam Cię dziś w smakowitą podróż po Barcelonie. Restauracja Casa Alfonso to miejsce gdzie spróbujesz katalońskich przysmaków, podejrzysz życie towarzyskie mieszkańców i poczujesz powiew historii.

Wystrój Casa Alfonso niewiele zmienił się odkąd została otwarta 75 lat temu. Długi marmurowy bar z wystawionymi tapas, wiszące u sufitu wielkie szynki, i drewniane panele, sprawiają że czujesz że czas stanął w miejscu.

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, barcelona_tapas_restauracja

Zabytkowa kamienica

Gdy rozejrzysz się po gościach restauracji zauważysz, że większość reprezentują zamożni mieszkańcy Barcelony. My zaprzyjaźniliśmy się z dwoma przesympatycznymi starszymi paniami, które delektowały się przysmakami Casa Alfonso i nie mogły się nadziwić jak dobrze nasz 6 cio letni smyk potrafi podtrzymać konwersację po katalońsku. Maks natychmiast zjednał sobie obie panie, i dzięki temu wysłuchaliśmy ciekawych historii z ich długiego życia.

Ale wróćmy do kuchni katalońskiej bo przecież po to tutaj przyszliśmy.

Smaki Casa Alfonso

Przy składaniu zamówienia pewne pozycje są i zawsze będą obowiązkowe (o tym pisałam tutaj), ale postanowiliśmy też pokusić się o wypróbowanie nowych smaków i oto czym delektowaliśmy się tego popołudnia.

Zanim zdecydujemy co będziemy jedli tego dnia, to wybieramy jedno z dobrze schłodzonych białych win, świetnie pasujących do tego gorącego popołudnia.

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Karta win

Karta win

Zaczynamy bardzo klasycznie: nasze ukochane patatas bravas i  przystawka, która zawsze smakuje pan con tomate

Chcesz zarezerwować swoją podróż tanio oraz pewnie? Sprawdź unikatową sekcję „ Narzędzia podróżnika ” i użyj sprawdzonych oraz rekomendowanych przez nas narzędzi.

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Patatas Bravas - Obowiązkowo!

Patatas Bravas – Obowiązkowo!

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, hleb z pomidorem, oliwą i czosnkiem

Chleb z pomidorem, oliwą i czosnkiem

Nowością którą sobie zafundowaliśmy tego popołudnia był Trinxat de la cerda czyli mieszanka ziemniaków, kapusty i bekonu. Typowe katalońskie danie, przypominało nam trochę kuchnię polską, przez dwa główne składniki :) Było wyborne. Od tego czasu coraz częściej zdarza nam się zamawiać to właśnie danie.

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Ziemniaki z kapustą po katalońsku

Ziemniaki z kapustą po katalońsku

Pora na coś konkretnego czyli porcja mięcha – chistorras en vino. Mini kiełbaski były smaczne i pożywne.

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Konkretna porcja mięsa

Po takiej porcji nie można wyjść głodnym

Było mięso więc czas na rybki – boquerone con ajo.  Anchovis z czosnkiem i oliwą. Katalończycy się lubują w taki sposób przyrządzonych rybkach i owocach morza. Nie jestem tego jakimś wielkim fanem, ale spróbować zawsze spróbuję. Zagryzione chlebem są niczego sobie.

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Czosnkowe danie rybne

Czosnkowe danie rybne

Teraz bardziej wegetariańskie danie, jednak wciąż bardzo klasyczne – tortilla de patatas. Hiszpanie są mistrzami w przygotowywaniu tego ziemniaczanego omleta. Zawsze smakuje!

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Hiszpańska tortilla

Hiszpańska tortilla

Z pełnymi brzuchami wiedzieliśmy że jednak żaden Hiszpański obiad nie może zakończyć się bez kawy i deseru. Pokusiliśmy się o dwa, zachęceni przez nasze dwie urocze przyjaciółki zamówiliśmy:

Souffle de chocolate caliente con helado - czyli gorąca czekolada z lodami, mniam!

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Czekoladowy deser

Czekoladowy deser

Mil hojas de hojaldre con crema y fresitas - ciasto francuskie z kremem i truskawkami

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Deserek

Deserek

I oczywiście obowiązkowa filiżanka cafe con leche i dopiero możemy poprosić o rachunek. Uff teraz to naprawdę nasze brzuchy były pełne i zadowolone.

casa alfonso, tapas, barcelona, zwiedzanie barcelony, restauracja, hiszpania, costa brava, kuchnia hiszpańska, Najlepsza kawa świata

Najlepsza kawa świata

Teraz nie pozostaje nam nic innego jak udać się na długi spacer po szerokich ulicach Barcelony, żeby strawić ten wyborny posiłek. Oglądamy wystawy na Paseo de Gracia, robimy kolejne zdjęcie z serii fontanny na plaza Cataluna i ostatecznie lądujemy na wielkich zjeżdżalniach góry Montjuic. To popołudnie możemy zaliczyć do naprawdę udanych.

INFORMACJE PRAKTYCZNE

Restauracja Casa Alfonso

Adres: Roger de Llúria 6, 08010 – Barcelona, nieopodal placu Urquinaona
Rezerwacje: tel. 933 019 783 – 934 120 460, e-mail: reservas@casaalfonso.com

Strona internetowa: http://casaalfonso.com/ca/

Cena orientacyjna za osobę z winem i deserem to ok. 20 EUR

P.S. Jeśli Ci się podoba jak i o czym piszemy, polub nas na FACEBOOKU. Dzięki!

Komentarze

1. Czy w tej restauracyjce trzeba rezerwować miejsca? Jedziemy za trzy tygodnie, czyli początek wakacji poniedziałek-środa.

• niby na stronie pisze że można robić rezerwację, a nam w weekend odmówili. Nie pozostaje nic innego jak ustawić się w kolejce (jeśli to nie weekend lub święto) to kolejki raczej nie będzie. Ale warto, oj warto. Ostatnio znów tam byliśmy i znów było pysznie. A tutaj link do strony z rezerwacją http://casaalfonso.com/reservas-2/

Zostaw komentarz przez facebook lub formularz poniżej
Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>