Mój osobisty ranking najlepszych plaż na świecie

21 lipca 2013 w Lifestyle

Jestem typem plażowym. Mieszkam obok jednej takiej plażki, którą absolutnie uwielbiam i korzystam, korzystam, korzystam każdego dnia, ale wciąż mi mało. Gdziekolwiek podróżuję, to ich szukam i uparcie ciągnę tam moją rodzinę.
Dzisiaj postanowiłem skategoryzować je wszystkie po mojemu. Głównym kryterium było to, co czułam, kiedy na konkretną plażę przybyłam, niekoniecznie zaś to czy była czysta, czy był bar plażowy lub toalety … to jest bardziej osobisty ranking . Ciekawe, czy podzielisz mój gust :)

Moja Lista Najlepszych Plaż na Świecie

5. Nowa Zelandia
4. Hiszpania
3. Kuba
2. Australia
1. Zanzibar

Nowa Zelandia – Ta niewielka plaża nieopodal Auckland całkowicie mnie zauroczyła ponieważ to była pierwsza prawdziwa plaża, którą zobaczyliśmy po przybyciu do Nowej Zelandii. Słońce świeciło, było bardzo ciepło, a w powietrzu czuć było wiosnę,  dodatkowo byliśmy na niej zupełnie sami.  Biorąc pod uwagę fakt, że był to środek listopada, a my dopiero co opuściliśmy zimnąi deszczową Polskę, nic dziwnego, że tak łatwo to właśnie miejsce mnie oczarowało.

New Zealand Beach

Plaża Nowej Zelandii

Hiszpania – Mogłabym napisać osobny rozdział na temat plaż Hiszpanii. Wiele już ich tutaj odwiedziłam. Czasem bardzo się od siebie różnią, piaszczyste, skaliste, kamieniste. Najlepsza jest oczywiście ta obok której mieszkam :) ale tak naprawdę w Hiszpanii, każdy plażowy fan znajdzie coś dla siebie.

Nerja Beach

Plaża w Nerja – Andaluzja

Canary Island - Fuertaventura Beach

Wyspy Kanaryjskie – Plaża Fuertaventura

Kuba – kubańska plaża to po prostu Karaiby – absolutnie olśniewająca, jak z reklamy. Jest dokładnie taka jaką sobie wyobrażałam, biały piasek i turkusowa, ciepła woda, po prostu idealna. A do tego, kolorowe rybki, które przemykają przed moim nosem zapakowanym w maskę do nurkowania.

Varadero Beach

Rajska plaża Varadero

Sunset in Playa Larga

Zachód słońca na Playa Larga

Chcesz zarezerwować swoją podróż tanio oraz pewnie? Sprawdź unikatową sekcję „ Narzędzia podróżnika ” i użyj sprawdzonych oraz rekomendowanych przez nas narzędzi.

Australia – Nie planowaliśmy podróży na Great Ocean Road. Nasi przyjaciele po prostu nas na nią zabrali i … powaliła nas. Zatrzymywaliśmy się dosłownie NA KAŻDYM punkcie widokowym i wjeżdżaliśmy na każdą możliwą plażę po drodze. Pewnie oni sami mieli nas już trochę dość. Ale było ich tyle, a co kolejna, to piękniejsza. Niektóre z nich naprawdę ogromne i zupełnie puste. Wyobraź sobie, że jesteś sam na niesamowitej, zapierającej dech w piersiach plaży… wspaniałe uczucie i świetne miejsce aby oddać się refleksjom w otoczeniu natury. To co najbardziej zapamiętałam z tej wycieczki to niesamowite domy postawione na wielkich palach, z szybami zamiast ścian, zwróconymi w stronę oceanu.

Seven Apostols

Siedmiu Apostołów

Great Ocean Road

Zanzibar – zdecydowanie mój numer jeden. Nic nie jest w stanie przygotować na plażę Zanzibaru. Cokolwiek przeczytasz, objerzysz zdjęcia, filmy dokumentalne i tak nie pomoże bo ona  i tak ostatecznie powali Cię na kolana. Naprawdę czułąm się bezradna patrząc na nią przez obiektyw aparatu, tuż przed naciśnięciem migawki. Już wtedy wiedziałam, że nigdy nie będę w stanie oddać piękna tego miejsca, ani na zdjęciu, ani próbując je opisać. To po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy. Co jeszcze bardziej wpływało na olśniewające piękno zanzibarskich plaż to fakt, że zawsze byliśmy na nich praktycznie sami.

Zanzibar Beach next to restaurant - The Rock

Plaża Zanzibaru

The Rock in Zanzibar

Restauracja The Rock na Zanzibarze

P.S. Jeśli Ci się podoba jak i o czym piszemy, polub nas na FACEBOOKU. Dzięki!