La Molina - stacja narciarska czyli zimowe szaleństwo w Katalonii

La Molina – stacja narciarska czyli zimowe szaleństwo w Katalonii

16 lutego 2014 w Katalonia

Wiemy już, że Costa Brava ma super plaże, które warto odwiedzić również w zimie. A co dla amatorów białego szaleństwa? Otóż, tak jak już wspominałam i będę to powtarzać Katalonia ma wszystko i przekroczy oczekiwania nawet najbardziej wymagającego podróżnika. Tylko w dwie godziny jazdy samochodem od Barcelony, po rewelacyjnych autostradach, znajdziemy się w wysokich górach i centrum zimowych atrakcji. Dziś dla przykładu prezentujemy La Molina – stację narciarską na wysokości ok. 2000 m npm.

Z plaży na narty

Żeby wybrać się na jeden dzień na narty, nie potrzebowaliśmy wielkich przygotowań, bo stacja narciarska La Molina znajduje się w odległości 160 km od Barcelony, czyli jakieś 2 godziny drogi samochodem. Tutaj trzeba zaznaczyć, że jeżdżenie po Katalońskich drogach to przyjemność. Tunele wydarte w skałach, mosty, estakady, wielopoziomowe skrzyżowania, wygodne zjazdy i wjazdy… po prostu wszystko jest przygotowane tak, aby było wygodnie i żeby się nie namęczyć. Jak to w Hiszpanii ;)

La Molina  – stacja narciarska gdzie każdy znajdzie coś dla siebie

Moje najbardziej ekstremalne doświadczenie narciarskie to Kasprowy, na które naraził mnie mój mąż, kiedy miałam narty na nogach 3 raz w swoim życiu. Góra była długa i stroma, ale te kolejki…. masakra. Musieliśmy wstać o 6 rano żeby się ustawić na zimnie i czekać.. uff. Okropnie to wspominam. Cała reszta to krótkie stoki, gdzie często dłużej zajmowało stanie w kolejce, niż wyciąg i późniejszy zjazd.

Tym bardziej zdzwiło mnie gdy zobaczyłam ile do wyboru jest tras w La Molina, ile jest wyciągów oraz jak sprawnie i szybko wszystko działa.

molina,narty,hiszpania,pireneje,katalonia,snowboard,góry,barcelona,costa brava,wakacje,inpsiracje,pogoda,molina, Trasy narciarskie w La Molina

Trasy narciarskie w La Molina

Trochę danych technicznych:

Liczba tras: 53
KM: 61
Wysokość: od 1700 do 2445 m npm
Przepustowość na wyciągach: ponad 25 tys na godzinę (sic!)

Chcesz zarezerwować swoją podróż tanio oraz pewnie? Sprawdź unikatową sekcję „ Narzędzia podróżnika ” i użyj sprawdzonych oraz rekomendowanych przez nas narzędzi.

Na mnie to wszystko zrobiło naprawdę ogromne wrażenie bo nie znałam innych warunków narciarskich, jak tylko te polskie.

Pośród tych wszystkich tras znajdujemy coś na każdy poziom: dla dzieci, rodzin, początkujących, profesjonalistów a także tych, co tylko sanki ze sobą przywieźli. Znów jest więc w czym wybierać.

molina,narty,hiszpania,pireneje,katalonia,snowboard,góry,barcelona,costa brava,wakacje,inpsiracje,pogoda, Wyciągiem w stronę słońca,molina

Wyciągiem w stronę słońca

Od oślej łączki po sam szczyt

Nasz 6cio letni syn,  już po kilku jednodniowych wypadach na narty, śmiga prawie jak profesjonalista. Dzięki temu udało nam się zwiedzić większość tras, łącznie z wjazdem na sam szczyt.

molina,narty,hiszpania,pireneje,katalonia,snowboard,góry,barcelona,costa brava,wakacje,inpsiracje,pogoda,molina, Razem na szczycie góry

Razem na szczycie góry

Jeździliśmy od 12 do 17stej z 40 min przerwą na frytki. Stoki zamykają o 17stej gdyż nie są oświetlone. Zastanawialiśmy się dlaczego tak jest, przecież w Polsce można jeździć czasem nawet do 22giej. Stwierdziliśmy jednak, że i tak nie da rady już więcej jeździć, bo biorąc pod uwagę jak długie są trasy i jak sprawnie wszystko działa, nie traci się czasu w kolejkach, nie ma przestojów. Cztery godziny intensywnego jeżdżenia to i tak dla nas, jak na jeden dzień, było dużo.

Pogoda w Pirenejach

Jadąc do La Molina nie zmienialiśmy opon na zimowe. Nie mieliśmy też łańcuchów. Prawie że do samej wioski było ok. 12 stopni. Dopiero w okolicach wyciągu temperatura spadła. Świeciło słońce i było naprawdę ciepło. Był moment, że postanowiliśmy poruszać się tylko po tych wyższych wyciągach bo zjazd na sam dół powodował że było nam za gorąco (!). Jeśli chodzi o mnie to wymarzone warunki, bo tak naprawdę to nie lubię zimna, a jeżdżenie na nartach bardzo :) Nic więc nie zakłócało nam wspaniałej zabawy.

molina,narty,hiszpania,pireneje,katalonia,snowboard,góry,barcelona,costa brava,wakacje,inpsiracje,pogoda, swietna zabawa, molina

Kiedy wjeżdżaliśmy ostatni raz, pogoda już zaczynała się zmieniać, słońce schowało się za czarne chmury a zimny wiatr dawał się we znaki. Czas do domu!

molina,narty,hiszpania,pireneje,katalonia,snowboard,góry,barcelona,costa brava,wakacje,inpsiracje,pogoda,molina, Słońce powoli zachodzi

Słońce powoli zachodzi

Następnym razem wypróbujemy stacje narciarskie po stronie Francji. Byliśmy już w Andorze. Będziemy więc mieć pełen przekrój wszystkich trzech państw z dostępem do Pirenejów. A porównaniem oczywiście się z wami podzielimy .

INFORMACJE PRAKTYCZNE:

Dojazd:

Do stacji La Molina można dojechać samochodem lub transportem publicznym.

• Samochód: tutaj trzeba uważać bo z Barcelony drogi są wspaniałe ale bywają też drogie. My mamy już swoje sposoby żeby omijać płatne odcinki. Jeśli planujecie taką podróż, dajcie znać i pomożemy wyznaczyć trasę.
  • Pociąg: Odchodzą ze stacji Plaza Cataluna. Dojazd to około 2 godziny. Pierwszy pociąg z Barcelony 6.37, ostatni powrotny z La Molina o 17.58. Pociąg jeździ od 6 grudnia do 21 kwietnia. Można kupić bilet na pociąg w dwie strony razem ze skipass – 41 EUR dorosły, 31 EUR dziecko

Taryfy skipass:

• Całodniowy: 41 EUR -  dorosły, 31 EUR – dziecko, 3EUR – dziecko poniżej 6 roku życia
  • Dwudniowy: 76 EUR – dorosły, 56 EUR- dziecko

Po godz. 12stej jest taniej. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj: La Molina Tickets

Wypożyczalnia sprzętu:

• 1 Dzień pełny sprzęt – 19.5 EUR(dorosły), 15.5 EUR(dziecko)
  • 2 Dni pełny sprzęt – 35.5 EUR (dorosły), 29 EUR(dziecko)

Więcej szczegółów tutaj: Ceny wypożyczalni

Sprawdź ceny hoteli w La Molina:

Hotele La Molina

P.S. Jeśli Ci się podoba jak i o czym piszemy, polub nas na FACEBOOKU. Dzięki!