Kemping Costa Brava - weekend pełen wrażeń (fotorelacja)

Kemping Costa Brava – weekend pełen wrażeń (fotorelacja)

16 marca 2014 w Katalonia

Nareszcie zbliża się ta cieplejsza pora roku. Czas zacząć planować wyjazdy i wakacje. My do naszej listy dopisujemy jeszcze jeden. Kemping na Costa Brava w pierwszy czerwcowy weekend. A czemu właśnie wtedy? Bo chcemy powtórzyć wspaniałe doświadczenie z zeszłego roku, kiedy całkiem przypadkiem wylądowaliśmy na zlocie furgonetek Volkswagena. Nie byle jakim bo jubileuszowym. Już po raz dziesiąty spotkali się fani i właściciele tych kultowych wozów. My choć sami takiego nie posiadamy, bawiliśmy się świetnie i daliśmy się zarazić pasji do tych ciekawych aut, którymi jeżdżą nieprzeciętne ludzie. A oto nasza relacja.

To nie był zwykły weekend. To nie był zwykły kemping. To nie byli zwyczajni ludzie.

Na Costa Brava znajduje się masa pól kempingowych. Ja od pierwszego wejrzenia byłam pod wrażeniem jakie są rewelacyjne. Blisko do morza, baseny, place zabaw, pralnie, restauracje, grillownie, korty tenisowe, czyste i wielkie łazienki gdzie nigdy nie ma kolejek. Jak w hotelu pięciogwiazdkowym. Zupełnie to nie przypominało tych wyjazdów pod namiot, które ja pamiętam z dzieciństwa, ale dziś nie o tym.

14 czerwca – dokładnie w moje urodziny – wylądowaliśmy na kepmingu Ballena Alegre ponieważ nasi przyjaciele wybierali się właśnie tam, a my ponieważ ich lubimy i lubimy wycieczki, pojechaliśmy z nimi. Okazało się że nie było to miejsce przypadkowo wybrane bo właśnie tam odbywał się zjazd furgonetek VW i ich fanów. Za jedyne 87 EUR mogliśmy się bawić się wspaniale cały weekend, od piątku po południu, do niedzieli wieczorem. Wszystko co tam przeżyliśmy starczyłoby spokojnie na cały tydzień wrażeń.

Przygody jednego weekendu

1.  Spanie w namiocie – my nie mieliśmy niestety vana, tak jak tysiąc ludzi w koło nas, spaliśmy więc w naszym super namiociku, który kupiony jeszcze w czasach studenckich służy nam do dziś, po mimo, że liczba osób w nim śpiących powiększyła się o jeden.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, namiot-furgonetka-1024x680

Chcesz zarezerwować swoją podróż tanio oraz pewnie? Sprawdź unikatową sekcję „ Narzędzia podróżnika ” i użyj sprawdzonych oraz rekomendowanych przez nas narzędzi.

No dobra, to nie jest nasz namiot, ale ten bardziej oddaje klimat tej imprezy .

2. Kąpiele w basenie

Ten czerwiec nie był upalny. Tak samo jak w Polsce zima była długa w zeszłym roku, tak i tutaj wszystko później się nagrzewało. Jednak my mieliśmy szczęście. Okazało się że basen na naszym kempingu ma podgrzewaną wodę! Jak to określił jeden z towarzyszących nam znajomych: „El agua esta divina” czyli boska po prostu.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, basen-na-kampingu-1024x768

Czy dzieci się dobrze bawiły, to chyba nie trzeba pytać. Wystarczy spojrzeć na załączoną powyżej fotkę.

3. Poranek na plaży

Za bramą kempingu była plażka. Całkiem przyzwoita, i jeszcze nie zatłoczona. Dla odmiany od basenu, niedzielny poranek spędziliśmy kopiąc zamki z piasku i ucząc się surfingu.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, Camping-beach-1024x680

4. Popołudniowa sesja Kitesurfingu

W Sant Pere Pescador (tam gdzie był nasz kemping), zawsze wieje. To mekka kitesurferów na Costa Brava. Nie mogło się więc też obyć bez przynajmniej jednej sesyjki kajta. Szczęśliwy i zrelaksowany. Oto mój mąż po zmaltretowaniu przez wiatr.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfer

5. Aktywny udział w paradzie furgonetek VW

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, furgonetki-1024x768

My przyjechaliśmy całkowicie nieprzygotowani. Bez furgona, koszulek i gadżetów tematycznych. Na szczęście byli z nami znajomi którzy doskonale wiedzieli co mieć i jak się zachować.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, military-VW-1024x680

Przyznaję, że nigdy nie przypuszczałam że będę popijać piwo na tylnym siedzeniu starodawnego furgona, pełnego dzieciaków, machając do nieznajomych. Nie spodziewałam się również że może to być takie ekstra! I to jest doświadczenie, które zdecydowanie chciałabym powtórzyć i myślę że Maks też.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, parada-1024x680

6. Piknik na plaży

To nie byle jaki piknik tylko giga-piknik. Tam najedliśmy się do syta delektując się „pan con tomate” i taką ilością mięsa, że nie byliśmy w stanie tego przejeść.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, jedzonko-1024x768

Całe to grillowanie było świetnie zorganizowane choć przeogromne. Ciekawe jest to, że jeśli kwestia dotyczy jedzenia to w Hiszpnii wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, kolejka-1024x768

Kolejka do darmowej kolacji była spora, niektórzy czekali na swoją porcję od 20 aż do 23, kiedy my dawno już mieliśmy pełne brzuchy. A wszystko dzięki Pawłowi, który zajął kolejkę i przepuścił całą naszą 20sto osobową bandę.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, Grill-1024x768

Na plażę ludzie poprzychodzili z własnymi stołami, krzesłami i sztućcami. Kocyk na piasku? Nic z tych rzeczy. Na porządny piknik trzeba iść porządnie przygotowanym. Ja byłam pod wrażeniem.

7. Taniec w świetle księżyca.

Była muzyka na żywo i to nawet całkiem przyzwoita. Nie tylko dzieci porwała do tańca. Ale to one bawiły się przednio.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, dancing-in-the-dark2-1024x768

8. Poznaliśmy grupę fantastycznych ludzi.

I mamy nadzieję, że w tym samym składzie spotkamy się w tym roku.

kemping, costa brava, hiszpania, namiot, volkswagen, vw, zlot, basen, plaża, weekend, wakacje, furgonetka, furgon, kitesurfing, surfing, camping, group-photo-1024x680

Detale

A jak było można sobie zobaczyć tutaj: Video promocyjne zjazdu w 2013. Tak się złożyło że jesteśmy też na nim my: to znaczy ja i Maks. Obejrzycie sobie, może was zachęci do przyjazdu! W tym roku zlot odbędzie się w dniach 30 maja – 1 czerwca. My będziemy na pewno, a wy?

P.S. Jeśli Ci się podoba jak i o czym piszemy, polub nas na FACEBOOKU. Dzięki!