W górach też jest fajnie - La Pobla de Lillet

W górach też jest fajnie – La Pobla de Lillet

28 czerwca 2017 w Katalonia

Dwa razy do roku wybieramy się na sponsorowany w dużej mierze przez Katalonię rodzinny weekend. Poznaliśmy już kilka perełek rozrzuconych po wybrzeżu tego regionu takich jak L’escala, L’Hospitalet de l’Infant, Llançà. Ostatnią wycieczkę odbyliśmy dla odmiany w góry, trochę dlatego, że opcje plażowe powoli nam się wyczerpują i dlatego, że poleciła mi to miejsce jedna ze stałych użytkowniczek katalońskich wyjazdów. Zaryzykowałam i tym razem odpuściłam sobie plaże.

Zimno i ciemno, co to będzie ??!!

Krajobraz nas zaskoczył już po drodze – było niesamowicie zielono. Im bardziej na zachód od morza tym wyżej, zimniej i zieleniej się robiło. Ja oczywiście pakując się na ostatnią chwilę, kiedy w naszym mieszkaniu było 30 stopni martwiłam się, że brakuje nam ciuchów na taki gorąc bo dzieci już powyrastały z podkoszulek z zeszłego sezonu a nowych nie zdążyłam kupić.. ech naiwniara ze mnie. Całe szczęście, że coś mnie tknęło i wrzuciłam do plecaka po bluzie dla każdego i długich spodniach. Jeśli ktoś oprócz mnie na to jeszcze nie wpadł, w górach nawet w lecie bywa chłodno!

Kiedy dojechaliśmy było ciemno i zimno. Na szczęście jak to zwykle w tego typu hostelach, dali nam dobrze zjeść i do syta, a do tego dorzucili butelkę wina dla rodziców. Co nas uderzyło ogromnie, to że jak zgasły światła to było naprawdę ciemno, po prostu totalnie. I cicho. Tak, że praktycznie słyszałam tylko swój własny oddech. Po mimo, że nie mieszkamy w centrum miasta, ale na plaży to jednak takie ciemne i ciche chwile, nie zdarzają się o żadnej porze dnia i nocy.

Atrakcje górskiego miasteczka

Następnego dnia czekało na nas moc atrakcji jak na takie małe miasteczko. Pierwszą z nich była przejażdżka 100 letnią ciuchcią. 30 minutowa podróż była ekscytująca nie tylko dla małej Walentyny.

la pobla de lillet, katalonia, hiszpania, gaudi, sagrada familia, zwiedzanie hiszpanii,ciuchcia pobla de lillet

la pobla de lillet, katalonia, hiszpania, gaudi, sagrada familia, zwiedzanie hiszpanii, podroz kolejka

Dojechaliśmy nią na teren nieczynnej fabryki cementu z początków poprzedniego wieku. Niesamowite miejsce, gdzie czuć prawdziwy powiew historii, z klimatem, na tyle, że sama wieczorem to nie chciałabym tam spacerować. W dzień jednak było super, mogliśmy podziwiać sufity zaprojektowane przez Rafaela Guastavino, sławnego architekta, którego dzieła do dziś zdobią np. Grand Hall Station w Nowym Jorku czy też bibliotekę w Bostonie.

la pobla de lillet, katalonia, hiszpania, gaudi, sagrada familia, zwiedzanie hiszpanii, fabryka cementu

Chcesz zarezerwować swoją podróż tanio oraz pewnie? Sprawdź unikatową sekcję „ Narzędzia podróżnika ” i użyj sprawdzonych oraz rekomendowanych przez nas narzędzi.

la pobla de lillet, katalonia, hiszpania, gaudi, sagrada familia, zwiedzanie hiszpanii,sto lat temu

Gaudi jest wszędzie

Kto myśli, że dzieło Gaudiego to Sagrada Familia i parę budynków w Barcelonie, to się grubo myli. Nawet w takiej małej górskiej wiosce odnaleźliśmy jego ewidentne ślady. Być może przybył tu za swoim sponsorem Eusebim Guell, nie wiem, w każdym razie Jardins Artigas to bajkowy ogród, z emblematycznymi dla Gaudiego elementami.

la pobla de lillet, katalonia, hiszpania, gaudi, sagrada familia, zwiedzanie hiszpanii,jardins artigas most

Zwiedzanie tych wszystkich atrakcji wypełniło nam dzień po brzegi, wieczorem wróciliśmy zmęczeni i głodni. Położyliśmy się wyjątkowo wcześnie spać (brak internetu, telewizora + zmęczenie po całodniowych spacerach).

Tam gdzie zaczyna się rzeka

Kolejny dzień zaczęliśmy od spaceru w przepięknym miejscu. Okazuje się, że rzeka która zaraz obok Castelldefels wpływa do morza, ma swoje źródło właśnie w pobliskich wzniesieniach. Najlepsze jest to, że rzeka nie wypływa źródełkiem z pomiędzy jakiejś szczeliny, ale po prostu wystrzeliwuje ze skał. Super widok, naprawdę wart krótkiej wspinaczki. Oczywiście można dojechać samochodem prawie pod sam szczyt, ale my wybraliśmy spacer malowniczą ścieżką wzdłuż szemrzących źródeł, mostków i zielonych zagajników.

la pobla de lillet, katalonia, hiszpania, gaudi, sagrada familia, zwiedzanie hiszpanii,spacer po lesie

Odgłos (przynajmniej tam gdzie nie było ludzi) był dokładnie taki jak na mojej aplikacji do medytowania :) szum źródełka i śpiew ptaków. Gdyby nie krzyczące z ekscytacją moje dzieci, mogłabym sobie po prostu nagrać i mieć wersję LIVE.

Plaża, góry, plaża, góry ….

Jestem absolutną fanką morza, oceanu i każdej innej większej wody, w sumie to nawet zaczynając od basenowych. Każda nasza podróż, nawet na weekend podświadomie przeze mnie jest planowana właśnie tam gdzie mogę znaleźć plażę. Może po prostu lubię otwartą przestrzeń i huk/szum rozbijanych fal – a cała reszta może być jak najbardziej różnorodna. Po ostatniej wycieczce w góry, postanowiłam trochę poszerzyć moje horyzonty podróżne i otworzyć się na nowe przygody – tym razem górskie. Kolejna wycieczka już we wrześniu!

INFORMACJE PRAKTYCZNE:

La Pobla de Lillet to małe miasteczko już na przedsionku Pirenejów, około 2 godziny na północny-zachód od Barcelony, w głąb lądu.

My zatrzymaliśmy się w hostelu LA SALA, malowniczo położonego kilka kilometrów od miasteczka, który Ci serdecznie polecam. Obsługa jest przemiła, boisko, basen i proste jedzenie, ale do syta.

W samym miasteczku atrakcji wystarczy na co najmniej 3 dni, a jeśli jesteś amatorem spacerów górskich (niekoniecznie tych ekstremalnych) to tutaj będzie w czym wybierać.

P.S. Jeśli Ci się podoba jak i o czym piszemy, polub nas na FACEBOOKU. Dzięki!