Hiszpania: Castelldefels - nasze nowe miejsce do życia

Hiszpania: Castelldefels – nasze nowe miejsce do życia

13 października 2013 w Lifestyle

Dla nas Hiszpania zaczęła się już 2000 roku kiedy pierwszy raz w życiu lecieliśmy samolotem i to był prawdziwy wyjazd na zachód – wymiana studencka w Walencji. Potem było jeszcze kilka innych wyjazdów ale najważniejszy miał miejsce w maju 2010, kiedy wylądowaliśmy w Castelldefels.

Mało kto pewnie słyszał o Castelldefels więc, może zacznę od tego że leży 20 km na południe od Barcelony i jest świetnie z nią skomunikowane – pociągami, autobusami i autostradami. 20 min i jestem w centrum wibrującego dużego miasta. 20 min z powrotem i jestem w małej spokojnej miejscowości z niekończącą się plażą i wszystkimi atrakcjami z nią związanymi.

No właśnie.. ta plaża. Bo to od niej wszystko się zaczęło…

Hiszpania, Castelldefels – Jak wybraliśmy nasze nowe miejsce do życia

Zanim podjęliśmy decyzję o przeprowadzce do Hiszpanii zrobiliśmy sobie weekendowy wypad do Barcelony i zbadaliśmy 3 miejscowości pod względem mieszkaniowym – Barcelonę, Sitges i Castelldefels.

Barcelonę odrzuciliśmy z powodu wielkomiejskiego huku, tłumów i zanieczyszczeń (choć to i tak nic w porównaniu do centrum Krakowa, w którym mieszkaliśmy). Chcieliśmy uciec od tego hałasu, więc zwiedziliśmy Sitges. Nie będę się tutaj rozpisywać na temat Sitges bo jest o czym, więc zostawię to na kolejny wpis. W każdym razie stanęło  na tym, że jest za daleko.

Chcesz zarezerwować swoją podróż tanio oraz pewnie? Sprawdź unikatową sekcję „ Narzędzia podróżnika ” i użyj sprawdzonych oraz rekomendowanych przez nas narzędzi.

Wracając z Sitges do Barcelony, dosyć spontanicznie wyskoczyliśmy z pociągu na stacji Castelldefels. I poszliśmy ‚za węchem’ w stronę morza.

Hiszpania, droga do hiszpanii-Szukamy domu w Hiszpanii

Szukamy domu w Hiszpanii

To był wczesny maj, słońce świeciło pięknie, więc szliśmy sobie raźno i naszym oczom ukazała się ta oto plażka.

Hiszpania - droga do hiszpanii- Nasza plaża w Castelldefels

Nasza plaża w Castelldefels

Castelldefels – Najlepsza plaża na świecie

Myślę sobie, na takiej plaży to chyba nigdy nie ma tłumów, jest ogromna. Usiedliśmy na piasku i stwierdziliśmy, albo tutaj, albo nigdzie. Potem wszystko już potoczyło się szybko. Mieszkamy tu już 3 lata i wciąż odkrywamy zalety naszego miasteczka.

Hiszpania - droga do hiszpanii-Decyzja już podjęta - Castelldefels

Decyzja już podjęta

Uważam, że plaża w Castelldefels jest najlepszą plażą na świecie, właśnie dlatego że jest taka ogromna, nigdy (nawet w szczycie sezonu nie jest zatłoczona) i mogę się na niej znaleźć w 15 min. Dla mnie to argument nie do zbicia przez żadną inną plażę :)

A dla Pawła Castelldefels ma jeszcze jeden wielki plus – kitesurfing, jego wielka miłość, zaraz po mnie i Maksiu.

Hiszpania - droga do hiszpanii- Miłość Pawła od pierwszego wejrzenia, kitesurfing, plaża w Castelldefels

Kitesurfing – Miłość Pawła od pierwszego wejrzenia

P.S. Jeśli Ci się podoba jak i o czym piszemy, polub nas na FACEBOOKU. Dzięki!